Stichting Kokodama helpt kinderen en alleenstaande moeders in Sri-Lanka

Een gedeelte van de opbrengst van de Kokodama is bestemd voor lesmateriaal voor kinderen in Sri Lanka , zodat zij naar school kunnen en daardoor betere kansen hebben voor de toekomst.

Alleenstaande moeders maken de Kokodama en kunnen daardoor voorzien in hun levensonderhoud. De stichting helpt op dit moment al ruim 200 kinderen en zo’n 60 moeders. Maandelijks worden 30.000 Kokodama’s gemaakt en verkocht.

Over stichting Kokodama

René van Kester en Monique Ouweling bezoeken Skr Lanka al 25 jaar. Voor zaken en voor vakanties. Ze houden van het land, maar zien er helaas ook veel ellende. Er is armoede en veel kinderen belanden daardoor in de criminaliteit of in de seksindustrie. Zij willen iets doen, en richten in 2014 de stichting Kokodama op.

Beiden hebben een duidelijke visie op wat ze kunnen betekenen:

„Door scholing maak je de kinderen slimmer en hebben ze meer mogelijkheden. Er zijn in Sri Lanka genoeg schooltjes. Ook aan leraren ontbreekt het niet. Het probleem is dat er geen lesmateriaal is. Voor ons simpele dingen als schoolboeken, schriften en pennen, zijn daar een luxe.”

De stichting zorgt voor dit lesmateriaal door de opbrengst van de Kokodama.

Wilt u helpen om nog meer kinderen onderwijs te geven en alleenstaande moeders werk te bieden?

Word sponsor van stichting Kokodama.

„De vicieuze cirkel doorbreken. Niet door de kinderen uit hun ellendige situatie te halen, maar door te zorgen dat ze er niet in terecht komen.”

Logo Stichting Kokodama